Sjukdom, bloggande, telefonhat, MSN-bojkott och lite mer!

Just nu är jag sjuk. Igår var jag också sjuk. Och i förrgår. Och i förrförrgår. Men idag är jag så sjuk att jag inte kunde gå till jobbet. En sådan sak har inte hänt mig sedan jag började på jobba i juni. Det suger att ha feberfrossa och dunderförkylning och känna sig rysligt svag.

Tog mig en promenad till Globen för att komma därifrån med medicin för 200 SEK och sedan handla sjuk-mat för 300 SEK. Så den här dagen har redan kostat mig 1000kr eftersom jag missade åtta timmars inkomst på jobbet. GETPUNG säger vi om det! GRRR!!

Under promenaden hamnade jag i ett spännande tillstånd. Satte på mig långkallingar, jeans, tröja, vinterjacka, halsduk, handskar samt vinterkängorna och när jag pulsade fram genom snön så frös jag och svettades samtidigt. Så höll det på så. Kändes oerhört konstigt.

Men nog om det. Det är inget kul att prata om sjukdomar!

Kan prata om en tjej, vars blogg jag läste igår på
DN.se. Den här tjejen Susanne Möller är spelrecencent på DN och bloggar om sitt liv som datanörd. Jag läste flera sidor i hennes blogg och jag kände att wow den här tjejen är ganska lik mig! Visst hon kan spela jättemycket fler spel än jag, och brinner för detta lite mer än jag gör, men ändå! Hon gillar Apple, dreglar efter en MacBook pro och skulle kunna döda för att få en iPhone. Dessutom spelar hon givetvis World of Warcraft som horde. Jag måste bara hitta hennes blogg igen, så ska jag länka till den. Klart läsvärd om man har dator- och tvspel som intresse.

Igår var bloggdag nummer ett för mig! Blev jättesugen på att skriva efter att ha läst flera stycken bloggar. Men när jag väl skulle slå mig till ro i mitt sjukdomstillstånd så gick det inte! Låg i min säng med huvudändan uppfälld, med MacKenzie i knät och skulle bara logga in då mitt Safari kraschar! Jag startar upp webläsaren igen och loggar på blogg.se men den kraschar igen. Och är man sjuk så klarar man inte av motgångar. Så det blev till att lägga datorn på golvet och sova. Sova ända till kl 06.10 när D ringer från jobbet och undrar hur han ska kunna logga in på datorn. Ack. Somnar om och vaknar igen kl 9.10 av att telefonjäveln ringer FYRA gånger! Långt, ihållande och galet högt! Borde prata med farfar om den där ljudförstärkaren. Jag kommer dö av hjärtstopp om jag måste vakna på morgnarna av den där fruktansvärda signalen. Jag vinglade dessutom upp den fjärde gången för att svara och be dom lägga av. Men när jag väl kämpat mig dit så la han/hon på luren.

TELEFONER ÄR AV ONDO!
Och angående telefoner så har jag ju lyckats bli av med min värsta telefonskräck. Okej, det var läskigt att ringa till arbetsledningen och sjuka mig igår, men jag gjorde det! I normala fall hade jag nog gått till jobbet ändå bara för att jag inte vågade ringa. Inte bra. Eller jo, jättebra att det är över!
    Men den senaste tiden har jag haft en del långa telefonsamtal med T. Så också alldeles nyss. Och efter 39 minuter behövde han packa resväskan och lägga på. Och så avslutar han med: "Hej då! Puss!", varpå jag bara säger nej och totalvägrar!
    Varför då kan man ju fråga sig? Och då frågar jag mig, varför har jag så svårt för detta?! Jag tror att det beror på alla ens killkompisar man har haft genom åren som avslutar sina samtal till sina flickvänner så, och jag har alltid tyckt att det låter så fånigt. Och när en fd arbetskamrat börjar sina telefonsamtal med: "Tja, hur e leeget?" till alla han pratar med och sedan om det då är hans fru, så avslutar han sitt precis likadana samtal som till alla andra, fast med ett: "Puss" på slutet, så höll jag på att gå i taket!
    Okej, jag vet, jag har ingen anledning, mer än att det låter så patetiskt fånigt! Så jag fortsätter att totalvägra!

Jag är envis som få och bestämmer jag mig för något så förblir det så. Har man dissat en hel nation för att dom vann över Brasilien i Fotbolls-VM för många herrans år sedan, så kan man väl dissa ett uttryck också. Och jag dissade MSN messenger i många herrans år, och skulle helst fortsätta med det. Mjo. Varför inte. Vad irriterade mina vänner skulle bli! Muhahahaha! Kan vara värt det! Oh yes! Under den här veckan ska jag gå tillbaka till bara ICQ!

Nu ska räven raska vidare! Dags att höja volymen på musiken och dricka lite mer nyponsoppa!

Kommentarer
Postat av: Jon

Haha, inget fel på ordet "puss" ju. Men det får inte bli slentrianmässigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback