Det var mörkare förr

Just nu lyssnar jag på David Foster och läser gamla dikter och tankar från 2000 till 2002 som fortfarande finns undansparade på en CD-skiva. Och nyser. Det gör jag också. Men lägg av! Sluta nu!! Jag hatar när det kittlar i näsan.

Det här skrev jag när en gammal vän drog ner mig i hans knä mot min vilja, som tillsammans med en massa andra små saker gjorde att jag bröt kontakten med honom.

Avbruten kvist
Aggressioner från ingenstans
svämmar över och dränker mig.
Jag blir vild, galen och tokig,
och lägger energi för att slippa dig.

Nu får det vara nog!
Jag orkar inte mer!
Vi funkar inte ihop!
Jag tror visst att du förstod.

Vi funkade inte ihop,
så det var lika bra.
Det känns som att något behövs,
som ett nytt dop?

Ingen idé att börja om från början.
Vår vänskapskvist bröts av,
och här kommer vinden och blåser iväg,
det sista lilla vi hade kvar.

Adjö.
-sacrfice 25 maj 2002

Vad jag tänkte på när jag skrev den här dikten har jag ingen aning om. Verkar som att jag förlorade en nära vän.

Black bird
I stand on the mountain close,
close to the sea.
I'm looking at the dark sky
and I see a black bird fly.

There are stars lightening
and it's really, really cold.
I'm freezing, but stand still
and just look at the black bird.

The black bird is flying around
and then it's flying down to me
and grab my heart away.
This is the last time I see the bird.

Bye.
-sacrfice 19 december 2001

På en nyårsnatt skrev jag tydligen en väldigt mörk dikt.

Black is the color
Black is the color
Black is the power
Black is some people
Black is some music

Dark is the night
Dark am I inside
Dark is the poetry
Dark is the life

Death is dangerous
Death is beautiful
Death is the happiness
Dead am I

-sacrfice 31 december 2000

Oj! Nu hittade jag en väldigt fin dikt om en bror.

Bror
Vem står en närmast,
om inte ens bror?
Vem älskar man mest,
om inte ens bror?
Vem finns alltid där,
om inte ens bror?
Vem tar man för givet,
om inte ens bror?
Vem försvinner från syster,
om inte ens bror?

-sacrfice 22 mars 2002


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback