Utbildad väktare

Igår var sista dagen på VU1:an för mig och mina 23 kollegor. Dagen började med HLR-kurs av Falck ambulans. Efter lunch hade vi slutprov. Då skulle dom kolla om vi kunde allt viktigt som vi lärt oss under dessa två veckor.

Det var nervöst att vänta på att Tina skulle rätta klart proven, men svaret blev glädjande: Vi klarade oss allihopa! Ännu mer glädjande var att Tina sa att vi var den bästa gruppen i år! Wow! Tre personer hade 42/42p. Själv hade jag 40p så jag är helt nöjd.

Efter det fick vi våra certifikat och halva gänget drog till en pub vid namn Edelweiss i Solna Centrum. Väl där på uteserveringen satt vi och tog några öl ihop. Verkligen jättetrevligt. Kommer sakna mina kursare. Vem vet, några kanske man stöter på ute i fält. Det roligaste var att se hur puckad en man på gatan var. Han hade ställt av sin korv med pommes frites och Coca Cola på taket till sin bil. Sen försvann han och var borta i fem minuter. Vad tror du hände? Jo, det kom en hop måsar och åt upp hans mat! Dom tog även hela korven! Oj vad vi garvade! Sen kom korvägaren ut och såg vad som hänt. Så sa han till oss: "Varför gjorde ni inget?"

Laugh! Vad skulle vi gjort? Vi drog dåliga väktarskämt om att vi skulle gripa måsarna för stöld och att signalementet till polisen skulle bli roligt. "Ca 2,5 dm lång, vit med svart huvud, oranga fötter, vingar". :)

Ack vad kul vi hade! Efter kl 18 började Nina bli otålig på att jag inte kom förbi puben, så efter tre öl lämnade jag mina kollegor och åkte till puben för att fortsätta festa. Marcus hade klippt sig! W00t!! Det var ett krav för att han skulle få jobb.

Imorse vaknade jag kl fem av hostattacker, att jag inte kunde andas och det kändes som att jag hade 30 kg slem i huvudet. Fy tusan vad otrevligt. Så idag mår jag bäver. Hade en fin rad med sju nysningar på rad tidigare idag. Pang sa det! Och så blev jag dunderförkyld.

Attsingens. Ska ju jobba på Äventyrsbanan och gå på Jons fest imorrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback