Från lycka till tragedi

Allting började så bra. Var ute på Rönnskär, en skärgårdsö i Hälsingland utanför Söderhamn, med min bästa vän och hennes släktingar. Hur mysigt som helst! 100-åriga gamla hus, ingen el och inget rinnande vatten. Trivdes utmärkt! Midsommarafton firade vi med sol och sillunch på bryggan och sjöng sånger. Kvällen och natten spenderade vi vid brasan med öl, vin, gitarr och sång. Då njöt jag verkligen av livet.

Men allt det goda kan ta slut så fort. På midsommardagen hade jag ett missat samtal från min mamma. När jag ringde upp fick jag det jobbigaste beskedet någonsin i mitt liv. Min kusin hade dött i en trafikolycka under midsommardagens morgon i Halmstad. Det hemska hon sa var oerhört svårt att smälta. Jag bara grät och föll ihop i en hög på golvet. Lyckades stappla ner från vinden och mötte Ninas moster där. Kunde knappt få fram vad som hänt. Men hon bara höll om mig och såg till att jag fick komma ut till Nina.

Nina och jag satt ute på en sten och tittade ut över havet och hon bara lät mig prata av mig. Efter en timmes gråtande tog tårarna slut. Det är så hemskt! Min kära kusin! Borta. 21 år gammal. Jag är helt förstörd! Och jag tänker på min farbror, faster och kusin såklart. Det är en så hemsk tragedi! Sån't slöseri. Kan inte ens tänka på hur begravningen kommer bli. Det här är så fel!! Det bara finns inte i min värld. Det gör ont. Riktigt ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback