En inte helt vanlig lördag

Igår åkte vi ut till KTHs stuga Osqvik för att dricka öl, grilla kött, basta och bada i glada vänners lag. Detta var Ninas försenade 26-årspresent från allihopa. Vi var 20 glada personer som hade jätteroligt! Vaknade klockan sex på morgonen och kunde knappt andas. Både för att det  inte var någon luft i rummet och för att jag var förkyld. Hatar att vakna av att man knappt kan andas. Åke och jag bestämde oss för att bada och lägga oss på bryggan och sova istället. Ypperlig idé! Vi sov två timmar till och det var fantastiskt att vakna klockan åtta av att solen värmde. Då gick vi upp och städade bastun.

Nina och jag fick skjuts till Slussen och därefter åkte vi till Hötorget och åt varma mackor och drack iskall Coca Cola på ett italienskt café. Sen klippte vi oss. Jättekort hår har jag nu. Tokskönt!

Det är Stockholms Marathon idag och när jag kom hem läste jag en artikel på dn.se om norskan som vann damklassen. Hon springer 30-35 mil i veckan. Helt sjukt! Det var dock ett väldigt långsamt lopp. Vinnaren sprang in på 2.20 och norskan på 2.37. Men vad kan man begära när det är 30 grader varmt?

Nina och jag vilade lite på eftermiddagen. Det behövdes verkligen. Sen såg jag att det gick en dokumentär om Jim Jones sekt, People's temple, på tv som jag ville se. Satt i en och en halv timme och bara förundrades. Insane! Totally insane! Jag mår dåligt. Men jag kände att jag ville känna till mer om det. Givetvis har jag hört talas om det förut, men jag visste inte mycket. Nu däremot. 909 människor dog den 18 november 1978.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback