Återhämtning.

Nu var det ett tag sen jag skrev. Får väl börja från början. I lördags var jag på fest med massa killar och en tjej som spelar World of Warcraft. Min nyss hemkomna vän som spenderat 4 månader i Australien var där också. Jättetrevligt att träffa honom igen. Kul att träffa lite annat folk som man spelat/snackat med över nätet. När jag kom hem vid fem på morgonen spelade jag WoW med min guildie Mort som också varit på fest. Jätteroligt! :)

På söndagen spelade jag hela dagen. Var rejält bakfull också. Usch.

Sen blev det måndag. Mådde ännu sämre än på söndagen. Gick omkring med huvudvärk konstant hela dagen. Hade ont i halsen och nacken också. Orkade inte vara uppe så långa stunder utan låg mest i sängen och tittade på filmer på MacKenzie (min iBook-laptop). Vid 22-tiden kom Roy och tog hand om mig. Något han gjorde dagen efter åxå när jag mådde lite bättre, men inte direkt bra. Han handlade åt mig, lagade mat till mig och var verkligen en riktig pärla. Lustigt att jag alltid har någon som tar hand om mig när jag är sjuk här i Stockholm. Man är ju inte direkt ensam. :)

Igår fyllde min bästa vän Nina 25 år! Woo! Jag testade mig själv. Mådde bättre, men inte helt bra. En kvart efter att jag vaknat ringde Günther och undrade om jag ville luncha med honom. Visst, hade ju inte ätit frukost än och inte träffat killen på jättelänge. Efteråt drog vi till sektionslokalen och snackade skit med mina grabs som precis tentat indek. Var borta i fyra timmar och så fort jag kom hem gick jag och vilade. Så frisk var jag. Bestämde mig för att vara uppe för jag skulle träffa Nina på kvällen. Det gick bra.

Hon kom och hämtade mig runt halv sju och vi köpte wok-take away och hyrde två barnfilmer, Kejsarens nya stil och Peter Pan. Efteråt hade vi kuddkrig. Så mycket för att fylla halvvägs till 50? :D Sen surfade vi lite och tittade på Ensamseglaren. Jättetrevlig kväll! Fick dock bråttom och sprang till t-banan. Sen hostade jag i flera timmar och fick asont i hjärtat. Så mycket för att vara frisk. Men konditionen och styrkan fanns där i alla fall. Något glädjande.

Nu har jag diskat upp tisdagen middagsdisk och ska börja tentaplugga till tentan i Protokoll i datanät som är på måndag. Måndagen den 13:e. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback