Ja se det snöar!!

Imorse satte jag på mig mina löparkläder på en gång, sen gjorde jag i ordning frukost. Som vanligt tittade jag ut genom köksfönstret, men denna förmiddag ryckte jag till! Istället för att vara grått, fuktigt och motbjudande så var det helt vitt på marken och på trädgrenarna och det snöade! Vad hände? Jag är lite rädd för att springa när det är snö men jag var ju tvungen för jag hade ju inte sprungit igår för kände mig stel i benen. Nu är jag tillbaka och det finns nog lika många fördelar som nackdelar med snölöpning.

Det är kallt med snö - Då får man sätta på sig mössa, halsduk och vantar och det är mysigt!
Det är blött med snö - Mindre blött än regn
Det är farligt med snö - Ja, jag höll på att vricka till foten när jag missade cykelbanan och trampade utanför, men det gick bra, och idag var det faktiskt inte is under utan ganska varm snö.
Det är inte mysigt med snö i ansiktet - Nej, men det är mycket mysigare än regn i nyllet
Det är tungt att springa i snö - Indeedio, men det ger ju bara bättre träning

Jösses vad jag är positiv! Tjohoo!! Idag är det tisdag btw! Det trodde jag att det var redan igår. Tjejen med koll. Btw skickade in ansökningsformulär till Svensk Bevakningstjänst igår och var även på min andra arbetsintervju på Bauhaus, hoppas verkligen på det jobbet! Verkar jätteroligt att jobba där, med bra kollegor, bra arbetstider och 100% OB!!! I like!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback