Pandemi

När Leo kontaktade mig ikväll blev jag ledsen av två anledningar. Dels för att jag missar ett föredrag med Morgan Tsvangirai på torsdag när jag åker ner till Göteborg, och dels för att hans Kinaplaner för sommaren kan gå i stöpet. I nästa vecka går hans flight till Beijing och han skulle studera på universitet under åtta veckor. Men pga att svininfluensan blivit klassad som en pandemi så vill inte universitetet ha utbytesstudenter. Usch vad tragiskt om han inte åker! Kina är ju underbart!

Den här "globala uppvärmningen" har gjort Sverige till ett ännu större sugland än förut, vi får milda vintrar utan snö med bara slask, rugg, regn och mörker, men inte ens somrarna blir bra utan förvandlas till rena oktoberrusket! Något är sjukt fel här! Dessutom är svenska kronan så svag att man får skämmas. Mitt Sverigelugn jag hade efter Asien är över nu. Nu inser jag hur jäkla illa det var och varför jag drog.

Leo kommer nog till Kina iaf, Morgan Tsvangirai håller nog ett fantastiskt föredrag även utan min närvaro, finanskrisen kan inte hålla i sig för evigt och även om det inte är troligt, så blir nog vädret bättre. Det kan ju inte bli sämre i alla fall!

Tack och lov är det snart midsommar! Efter den här veckan och nästa kommer jag ha förtjänat en vecka i stugan! Jobbar heltid den här veckan och det är jag INTE van vid! Dags att sova tror jag! Ska upp innan sju imorrn!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback