Ett kylslaget Råsunda

Jag mötte upp HBK-spelarna när de kom med bussen till Råsunda, blev bara kallad för bonde fem gånger och ombedd att dra åt helvete en gång. Dessutom blev vi i HBK-klacken kallade för Djurgårdsjävlar och gris, ko, Halmstadbo.

Emelie och jag blev glatt överraskade av att se så många HBK-fans som tagit sig till denna kyliga allsvenska premiär på Råsunda. Det var både trumma och megafon med. Vi placerade oss lite diskret bakom "Krossa Gnaget"-flaggan och både Palmen och Jürgen såg mig där! Fin placering. ;)

I pausen pratade Emelie och jag med en apfull halmstadbo som bara stod i t-shirt och frös! Han tyckte att gnagarna och djurgårdarna var trevliga, men bajarna sjukt dryga. Sen i andra halvlek kom han igång och började skrika åt alla som föll för fetton! Res på er! Mycket kul hade vi åt honom.

I andra halvlek fick AIK in ett mål och musten gick liksom ur oss alla. Men fyllekajan roade oss fortfarande. Vid ett tillfälle blev det lite hätsk stämning mellan HBK-klacken och några gnagare på västra läktaren. Sen ropade en i HBK-klacken Solna tattare och en av männen i publiken tog så illa vid sig att han gick hotfullt mot staketet och vrålade! Fyra vakter fick ta bort honom från arenan. Sen kom han tillbaka, tittade surt mot oss och sen sprang han ut. Lustig kille!

Trots att Halmstad förlorade och det var iskallt så hade vi kul! Men man har ju hjärtklappning alltså! Sen åkte Emelie och jag till T-centralen och tog en öl och middag på Harry B James och snackade. På bordet bakom oss berättade en man om en flagga där det stod: "Krossa Gnaget" på. Hans sällskap sa: "Näe, skrev dom verkligen så??" Emelie och jag flinade åt varandra.

Vid halv åtta skulle Emelie hem och plugga och jag åkte till Solna och mötte upp mitt fyllo till pojkvän och hans polare. Var väldigt roande även det! Liiiite för många öl där kanske! Nu har han slocknat på soffan... Inte så oväntat kanske. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback