Mössa

Om det ändå ska vara sådär ruggigt och kallt, kan det inte bli lite kallare så att jag får sätta på mig min fina mössa som min mormor har stickat för 25 år sedan?

Kanske dags att laga middag eller något! Hmm ja!! Har inhandlat mat efter mitt lilla husgeråd. Det består av en pytteliten kastrull och en pytteliten stekpanna. Ingen stormatlagning här inte.. Men det funkar med köttbulle, schnitzel, fiskpinne o dyl. Så det har jag inhandlat idag. Och ingen spagetti, utan det får bli makaroner, för kastrullen är så liten.

Det är skittråkigt att bo här ensam i en tom villa utan några ägodelar! 20 dagar kvar!

Ryska visumet klart! Ska hämta efter vattenmätarbytet och innan jobbet imorrn! Weee!! Bara indiska och kinesiska kvar!

Edit:
När jag lagade mat hittade jag en gammal klocka som farmor alltid plingade i när maten var klar, när vi var små! Kunde inte låta bli att le. Hon hade en nere på landet också. Så jag var tvungen att ta foto på klockan och mina patetiska husgeråd:



Ehrm... För mycket tid igen!! ;)

Kommentarer
Postat av: Lindah

Stackar´s Klara, jag skulle inte heller vilja vara ensam i ett hus nånstans i Stockholm ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback