Fyra år i revy

Jag har sömnproblem. Trots att jag är helt slut efter helgen så kan jag inte sova. De senaste fyra åren passerar i revy framför mina ögon. Jag drömmer om Äventyrsbanan. Jag kommer på saker som inte står på min packlista. Jag tänker på saker som har hänt, saker som jag vill göra och personer jag vill träffa innan denna epok har nått sitt slut. Jag vaknade varje timme i natt. Drömde jättemysiga Stockholmsdrömmar hela natten. Men inte en enda gnutta djupsömn på hela natten. När klockan ringde klockan fem trodde jag att det inte kunde vara sant. Kommer inte ihåg när jag var så här trött senast. När jag satt på cykeln höll jag på att somna. Nerförsbackarna var värst. Trodde jag skulle välta omkull och somna längs vägkanten. På jobbet lyckades jag inte vakna till liv förrän allting sket sig. Vi var tre man kort på morgonen. Var helt kaotiskt. Men vi löste det men då var jag lite mer vaken. Sen blev jag trött igen och inte förrän min kollega M kom till jobbet kvicknade jag till! Hon och jag har inte jobbat ihop på ett år (!!!) och vi hade sååå kul när vi väl jobbade ihop. Kul att träffa henne igen. Sen pratade jag pojkar med Magdis en sväng innan jag cyklade hem. Och när jag väl försökte sova nu i eftermiddags: samma sak, livet i revy. Det här är jättejobbigt! Jag vill kunna sova!

Men jag kommer inte sakna den kommande hösten och vintern. Ska bli så skönt att åka härifrån! Och jag längtar verkligen, verkligen efter mitt livs resa! 13 dagar kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback