Garpastrutsar och mockasiner!

Jag tror att bara tanken på all äcklig medicin och skit jag köpte idag, gör att jag mår bättre! Det kan lätt vara värt 200 kronor för att bli frisk utan att använda det jag köpte! Jag gillar inte mediciner. Har svårt att svälja dom där äckliga pillrena av någon anledning. Minns när jag var på Kilimanjaro och slutbestigningen. Då fick jag ont i huvudet av allt syre som min hjärna inte fick. Så tog jag en Panodil. Eller snarare, jag delade på en Panodil, och fick bara i mig en halva. Så svårt har jag för att svälja tabletter. Men det hjälpte den gången i alla fall. Mådde prima hela vägen upp till 5895 meter upp i luften. Så här glad blir man då:

image16

Och en fin tavla blev det också. Som jag ska hänga upp i sommarstugan. Kommer bli fint till mina afrikanska souvenirer.




Nu har jag hamnat i ett sådant där "Total boreness"-tillstånd. Slappspelar World of Warcraft, min lilla fjant-rogue. Hon har ett fint namn dock, MacKenzie! Och så är hon grön. Men i stort sett ganska fjantig. Och jag har tråkigt.

Garpastruts!!!

Jag har infört ett nytt ord till mitt språk! Undra bara vad det betyder! Får återkomma med det lite senare. Krävs ju att man lägger ner omtanke på innebörden på orden.

Tills dess vill jag bara säga:
APETCHÖÖ!!



Nä jag tar tillbaka det där! Mina fingrar skriver utan att jag hinner med! En garpastruts med mockasiner måste jag alltså hitta på vad det är för något. Hmmm.. Undrar om google kan hjälpa mig.

Garpa är alltså ett trädgårdsmöbelföretag från London.
Garpa står även för Global Alliance of Rapid Prototyping Associations. Mjae det ringer en klocka. Det där känner jag igen på något sätt.

På något outgrundligt sätt kommer jag att tänka på en Harpa, men det är ju något helt annat. Det är det instrumentet som änglarna spelar på i himlen.

En garpastruts är alltså en hårig trädgårdsstol med långa ben samt mockasiner. Givetvis sparkar den hårt också.

Tack för mig.



Kommentarer
Postat av: Jon

"The Generic Attribute Registration Protocol was defined by the IEEE to provide a generic framework so bridges (or other devices like switches) could register and de-register attribute values, such as VLAN identifiers and multicast group membership. GARP defines the architecture, rules of operation, state machines and variables for the registration and de-registration of attribute values. GARP is the protocol used by the VLAN management protocol (GVRP: GARP VLAN Registration Protocol) for trunking between multilayer switches, and by the GARP Multicast Registration Protocol (GMRP)."

En Garpastruts är alltså en struts som GARP:ar (delvis, använder sig av protokollet GARP). Så är det! :D

Postat av: Aggro

Jag tänkte på det först, men sen beslutade jag mig för att det fick bli en trädgårdsstol till slut i alla fall.

PUNKT

:)

2008-03-26 @ 11:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback