Busstrejk och översvämning

Då är det mindre än sex timmar till en jättestor busstrejk drar igång i Stockholm. Inga dispenser förutom bussarna som ersätter Nynäshamn-Haninge pendeltågen. Det betyder att gröna linjen från Gullmarsplan - Farsta strand blir utan ersättningsbussar. Samt Nacka och Värmdö får inte heller bussar. Det är väl där det kommer kännas av mest kan jag tänka. Personligen åker jag sällan buss (förutom just i lördags till syskonen Flyg i Nacka) och när jag ska till Äventyrsbanan i Tenntorp. Nuförtiden cyklar jag ju istället. Och jag tror inte att jag drabbas av extra mycket trafik klockan 5.30 imorrn bitti. Det är en riktigt skön period att cykla faktiskt. Men jag lider med stackarna som är beroende av bussen. Det är illa det här.

Det kom en störtskur mitt på ljusa dagen i Stockholm idag som fick förödande konsekvenser på mitt jobb. Det blev översvämning på Nedre plan på NK och vatten forsade från taket i minst två timmar (sen gick jag hem). Flera butiker kommer att behöva hålla stängt för sanering. Det var ett fint kaos.

Min kära bror ska komma upp till Stockholm ikväll. Han ska komma in till Stockholms central 19:00. Men det blir svårt för han ringde mig klockan 18 och hade fortfarande inte kommit iväg för att tåget var trasigt. Aj aj. Jag saknar min bror!

Kommentarer
Postat av: Matte

privat pool på NK? fan ditt jobb låter bara glassigare för varje gång jag läser om det ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback