Resfeber

Yep! Det är så mycket att tänka på! Mycket att fixa!! Nu ska vi se! Detta ska göras:

Visum
  • Ryssland - ej klart- (måste få mina försäkringspapper)
  • Mongoliet - skickat - (postat rek brev på posten)
  • Kina - ej klart- (detta gör man sist då det förhoppningsvis försvunnit lite restriktioner)
  • Indien - ej klart - (tänkte gå till indiens ambassad efter mongoliet och rysslandsvisumet är klart, annars i beijing)
Biljetter
  • Helsinki - Moskva - ej klart - (går bara att köpa på tågstation i Finland, pappa fixar 11 september)
  • Moskva - Ulaan Baatar - klart - (betalat och klart, väntar på biljetterna)
  • Ulaan Baatar - Beijing - klart (betalat och klart, väntar på biljetterna)
  • Chengdu - Lhasa, Tibet - ej klart - (fyra dagar innan kan man boka, kan vara svårt att få plats)
Vaccinationer
  • Hepatit B - klart - (2/3 sprutor, den sista tar jag om ett halvår, får då ett 25-årigt skydd)
  • Tyfoid - klart - (tre års skydd)
  • Cholera, Dukoral - klart - (räckte med en dos då jag tog vaccinet för tre år sedan senast)
  • Malaria, Lariam - klart - (starkare men billigare tabletter, dock har jag tagit dom förut, så borde vara lugnt)
Shopping
  • Ryggsäck - klart - (födelsedagspresent från morfar och päronen, älskar min röda lilla ryggsäck)
  • Sovsäck - klart- (present från päronen)
  • Resehängmatta - ej klart - (detta måste jag införskaffa mig asap)
Övrigt
  • Reseförsäkring - klart - (5 okt till 13 april)
  • Pass - klart - (passet var felkonstruerat och trasigt = ogiltigt, fick fixa nytt)
  • Gymkort - klart - (avslutat abonnemanget fr om 24 oktober)
  • Facket - ej klart - (måste gå ur facket)
  • Jobbet - ej klart - (säger upp mig imorrn, jobbar september ut)
  • Fest - ej klart - (farewell- och födelsedagsparty för vännerna måste planeras)

Kommentarer
Postat av: Andreas

Resfeber är okej så länge du slipper reshostan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback