En härlig dag på landet!

När jag vaknade i morse, eller snarare vid lunchtid så kände jag mig verkligen utvilad! Solen sken, himlen var blå och jag har semester! Underbart! Så idag gör man så lagom lite. Promenerade till Strandgården och satt på deras altan och åt revben och tittade ut över havet och stora stranden. Farfar bjöd, tack så mycket! ;) Sedan dess har jag och brorsan bara suttit i varsin baden baden stol och läst böcker. Jag läser denna fantastiska bok från 1927, Djungelboken! Tycker den är underbar. Gammalt språk och fantastisk historia. Behöver kanske inte påpeka att Disney's Djungelboken är min favorit av alla Disneyfilmer. Snart lämnar jag landet! Det ska bli så härligt! Jag känner mig färdig med Sverige för tillfället. Jag har varit i varje landskap, bott både på västkusten och östkusten, men nu är det nog! Nu vill jag lämna Sverige! Jag vill pröva lyckan någon annanstans! Det blir säkert så att jag kommer flytta tillbaka någon gång, men den gången är inte nu. Jag vill något mer. Något jag inte kan sätta fingret på. När en kollega till mig berättade om att han åkte runt i sex år utomlands och jobbade sig runt, så blev jag helt till mig! Det är ju möjligt! Jag har inget att återvända till just nu. Jag har möjligheterna att bara dra vind för våg! Det här mina vänner är vad som kallas för frihet. ;) Igår bokade jag hostel i Mongoliet. Två nätter, ett dubbelrum (för Nina vill av någon anledning inte bo i mixed dorm) plus en säng i mixed dorm. Det gick på 22 dollar, allt som allt. Och det går att hitta billiga boenden vart tusan vi än vill resa. Vi kommer att kunna vara borta länge, länge! Leva för under hundra kronor per dag. Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback