Hektiskt men kul!

Sådant har mitt liv varit den senaste veckan. Jag flyttade ju i fredags och hade en inflyttningsfest som blev wild and crazy! Jättekul! På lördagen gjorde vi mest ingenting förutom att titta på film och hasa runt. I söndags var det firmafest med Äventyrsbanan. Tjohoo! Det var toppenroligt! Vi började med lite samarbetsövningar för att lära känna varandra, därefter började den årliga brännbollen. Lagen var uppdelade så att vi som jobbar jämna lördagar mötte de som jobbar udda lördagar. Vi vann! Men det ville de udda aldrig erkänna. :)

Kul var det! Därefter gick vi bort till vildmarkslägret för mat, öl och bad. Wow vilket ställe! Ligger helt otroligt vackert vid en sjö. Mysigt! Maten var caterad och tyvärr hade det hamnat marinad nere i baljan med öl, så alla ölburkarna var helt flottiga. Medan resten av gänget hoppade i sjön så slog sig Daniel och jag oss ner vid vattnet och putsade ölburkar och diskuterade religion. :)

Sen blev vi bjudna på ljuvlig mat! Grillad majs, kött, nån ost som man kunde grilla, potatisgratäng och sallad. Mums! Man hade haft det sämre när vi satt där på klipphällen vid sjön i solen. Mys! Vi gjorde lite udda presentationer av varandra. Alla fick presentera någon annan på banan, så det blev lite lustigt. Uffe var inte så glad på mig när jag sa att han införskaffat Foppatofflor! Hihihi.

Efter maten badade vi badtunnor! Åh vad schysst det var! Riktigt skönt att ligga där i det varma vattnet, dricka öl och snacka skit. Farligt dock, lika farligt som bastu. Och bastu badade vi också, samt svalkade oss i sjön. Sen kom praktprovet, efter några timmar i badtunnor och bastu samt några öl senare så skulle man vingla genom skogen i mörkret. Detta var svårt redan på vägen dit när man var nykter, och det blev inte lättare nu. Men vi grejade det!

När jag kom hem var det ju så grymt att man kunde berätta allt för Nina redan på kvällen. Kul! Sen fick jag en chock. Kollade bokningssidan och såg att Anna-Lena som jag skulle jobbat med igår hade signat av. w00t! Blev rädd! Jag hade ingen lust att ta hand om 21 ungar ensam precis. Tack och lov löste det sig och Kattis jobbade med mig. Det var en svår grupp som jag inte direkt kände för eftersom att de där ölen började göra sig påmind runt 11-tiden på förmiddagen.

Dom klarade inte av ungdomsbanan trots att Kattis och jag gick och försökte hjälpa dom så mycket som möjligt. Jag fick gå hela Ungdomsbanan baklänges. Eftersom att det inte gick så bra, så bytte vi till Barnbanan och det gick bättre. Dock inte jättebra ändå, så man fick gå ut och hjälpa dom även där. Det var skönt när det var över. På eftermiddagen tog jag en timmes tupplur innan jag gjorde middag till Nina, lagom till när hon kom hem från jobbet. Jag diggar sambolivet. :)

Idag jobbade jag också med en annan klass från den där invandrarskolan som var där igår. Eftersom att både Kattis och Anna-Lena var sjuka så jobbade Anita med mig. Hon och Peter var dom som utbildade mig. Det gick verkligen toppenbra idag! Vi körde dom på barnbanan och dom var härliga. Dock fick jag gå ut och rädda dom en hel del gånger. Eftersom att jag stod vid linbanan så fick jag den jobbigaste platsen att rädda folk ifrån. Det är två svajiga rep, ett som man ska hålla händerna på och ett som man står på. Rejält svajigt även för en instruktör! Haha! Men det var kul. Det var en tjej som föll och hängde där i repet och kunde inte komma upp. Då fick jag gå ut dit och försöka stabilisera mig själv och sen dra upp henne. Men det gick! Min första riktiga räddning! Wohooo!! Lite senare var det en tjej som på samma plats lyckats trassla in sig i repet och satt fast med det under armen. Då var det lite jobbigt måste jag erkänna. Hon var livrädd och panikslagen och grät och grät för det gjorde så ont. Och hon satt verkligen fast. Men jag lyckades få loss henne så hon kunde fortsätta. Anita lyckades med att få ta ett barn på ryggen på det där repet. Haha! Kul grupp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback