VU1, två första dagarna

Igår började jag min väktarutbildning 1 (VU1). Tillsammans med 23 andra nyblivna väktare satt jag i ett rum hos BYA i Solna. Framför mig låg en tjock pärm, ett block, några broschyrer och en penna. Jahapp! Vart skulle detta leda mig?

Så här ligger det till. Alla väktare, gamla som nya måste ha grundutbildningen. Grundutbildningen är VU1 och VU2. För att få gå VU2 måste man ha 160 timmars praktik ute i fält efter VU1. Dessa timmar ska man arbeta ihop inom sex månader för annars måste man börja om från VU1.

Vi är åtta tjejer och 16 killar i gruppen och nu börjar man lära känna varandra lite bättre. Trevligt gäng faktiskt. Vår utbildare heter Tina och är fantastisk! Sprudlar av energi och positivitet och hon är jätteduktig och kan allt man kan tänkas fråga om.

De två första dagarna har vi haft mycket juridik. Man måste ju veta vad envar har för rättigheter och skyldigheter, annars fallererar ju allting. Vi har haft många, långa och intressanta diskussioner under dessa dagar. På torsdag ska vi ha en hel fysdag och slå på varandra med batonger! :D Ska bli jätteroligt faktiskt.

Dagarna är från 8 till 17-18 på kvällen. Vi får fika på förmiddagen och eftermiddagen samt även gratis buffé i Vägverkets restaurang. Känns inte dumt alls. :)

Igår åkte jag direkt hem till Nina efter utbildningen och vi hyrde två roliga filmer och köpte pizza. Underbart! :) När jag kom hem runt 23-tiden och loggade på teamspeak säger en av crusherkillarna: "Jag kan inte fatta att Jeltsin har dött!".

Va? Det hade jag ingen aning om. Kändes så konstigt att jag lyckats undkomma en sådan nyhet. Men det gjorde jag. Dessutom fick jag reda på att Leijonborg avgått. Oj oj, inte helt oväntat men ändå en liten chock. Hoppas det blir bra iaf!

Anyhow, livet är underbart just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback