29 länder på 21 år

Jag är glad! Känner att inget kan stoppa min framtid! Älskar att stå på egna ben och umgås med underbara vänner. Dock blev jag lite avundsjuk på min vän som fick sommarjobb i Panama som väktare för Robinson. Det låter ju bara hur tufft som helst! Tänk att få jobba utomlands. Tänk att få flytta utomlands. För alltid. oO.

När jag fick höra det där ringde jag till världens bästa polare, Nina, och det hon berättade blev knas! Både hon och jag är förkylda deluxe och hon var hemma från jobbet två dagar nu. Så hon tog en promenad och hade hela dagen tänkt på hur mycket hon ville resa utomlands och jobba. Sen ringer jag och frågar om hon bara vill dra iväg med mig, köpa en enkelbiljett och se vad som händer. Det hade varit så grymt! Det är ju NU man ska göra det. Tyvärr har jag ingen utbildning och hon har fast jobb. Men någon gång. När jag har pluggat klart. Då jävlar drar vi!

Sverige i all ära, men jag vill ha mer! Jag vill se hela världen, utforska nya länder och träffa spännande människor. Hittills har jag varit i 29 länder i Europa, Asien, Afrika, Latinamerika och Nordamerika. 28 om man räknar Zanzibar till Tanzania som man nog ska.

Europa:
Danmark, Norge, Finland, Tyskland, Spanien, Andorra, Frankrike, England, Skottland, Tjeckien, Slovakien, Slovenien, Italien, Schweiz, Ungern, Malta, Holland, Österrike, Polen, Ryssland

Afrika:
Sydafrika, Marocko, Kenya, Tanzania, Zanzibar

Asien:
Indonesien, Israel

Latinamerika:
Kuba

Nordamerika:
USA

Det är ganska många länder för en 21-åring. Och fler kommer det bli.

Jag vill bort! Kan göra vad som helst! Men jag vill det nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback