Mitt livs passion

Det finns inget som får mina ögon att glänsa så mycket som när jag tänker tillbaka på någon spännande resa eller när jag har ett äventyr framför mig. Jag kan helt utan att ljuga säga att resa är min stora passion här i livet. Att köpa prylar är tråkigt, förutom souvenirer förstås.

När min pojkvän fixar fram nya RAM-minnen till mig samt planerar att köpa en adapter så att jag kan ha högtalare och headset inkopplat samtidigt, så undrar man lite. Han ska tydligen även köpa en sladd så att jag kan koppla in mina stereohögtalare till datorn. Detta för att han vet att jag aldrig kommer göra det. Och själv tänker jag inte så mycket på det. Visst min dator laggar när jag spelar ibland, men det är sådant jag har vant mig vid.

Nästa projekt är Ninas 25-årspresent. Jag och en av hennes bästa vänner och om jag gissar rätt snart pojkvän, planerar och kollar upp vad det kostar att ta henne till Dublin en helg. I Israel skrev vi upp en lista på saker vi vill göra innan vi dör. Högt upp på hennes står: IRLAND! Hon är min bästa vän och 25 år är en ganska "jämn" ålder. Mer jämn än 55 *hint, pappa* :)

Tittade nyss igenom min pengasamling med pengar från hela världen. Jag har verkligen pengar från varenda land jag varit i. De mynt jag har flest av dvs pund, dollar och euro får egna påsar medan övriga valutor får dela på en stor. Sedelbunten växer och jag börjar faktiskt få ihop en skaplig valutasamling. 21 år och utländsk valutasamlare på deltid. :)

Igår var intressant. Jag har stressat runt och pluggat hela veckan till min hjärna inte klarar av att ta in mer information. Satt i 10 timmar i sträck i måndags och läste in halva CISCO 2-kursen och gjorde modultest. Sen tog det stopp. Då var klockan 21 på kvällen. Igår fick jag skämmas och säga att jag inte blivit klar och fick till på torsdag (imorrn) på mig att göra resten. Föreläsning två i Serveradministration i LAN visade att jag var tvungen att ta igen lab 3, DNS-labben innan torsdag. Jag var helt svinfärdig av trötthet, men thanks to Linus och Alex så blev även den klar igår. Vid fyra igår gick jag hem och sov. Två timmar senare ringer Roy och väcker mig. Sheit! Två timmar! Han kom hit och vi hade väldigt intressanta politiska diskussioner i några timmar.

Äntligen någon som faktiskt röstade ja till euron och inte bara ser de dåliga sakerna som EU fipplar med. *grymmaste* Jag är övertygad, jag har verkligen världens bästa pojkvän! <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback