Halmstad

Jag längtar ner till Halmstad! Till sommarstugan, till fotbollen på Örjans Vall, till havet, till vännerna, till hängmattan och lugnet. Emelie och jag var på Söderstadion igår och såg HBK möta Hammarby. Vi var ute i god tid och fick vänta på att få komma in på stadion. När vi väl kommer dit sitter vi ensamma i bortaklacken i 50 minuter tills Kvastarna kommer instormandes! Vi kände igen ett gäng av grabbarna. Den långhåriga killen med alla flaggor, fyllot som vi snackade med på AIK-matchen och några till. Så vi slapp heja själva, det var ju skönt.

Snackade en hel del med fyllot från AIK-matchen och fick reda på att som Halmstadsupporter och tycka att Helsingborg är OK, då var man ingen äkta HBK-supporter. Oopps! Både Emelie och jag gillar HIF, men vi får väl hålla lite tyst om det när vi står i klacken. ;)

Vi diskuterade även klackarna. Bajen var ju flera tusen medan vi var hundra, varav ca 20 som skrek. Så han sa att även om Kvastarna skriker mer per person så är det ju bara vi som hör oss, medan Bajen som är flera tusen hörs högt pga det. Visst är det så. Emelie sa att Kvastarna blivit framröstade som Allsvenskan sämsta klack av de allsvenska spelarna tre år i rad! Oopps!! :)

Men känslan att stå där med hjärtklappning och bara känna hur det är livet! Åhhh, jag vill gå på fler matcher! Som Emelie säger, det är en sorts hatkärlek! Man hatar att stå där för man är så nervös, men samtidigt älskar man känslan och när det bli mål, inget går upp emot det! Något Emelie och jag aldrig pratar om är floppen från 2004 när vi förlorade guldet i sista matchen. Aldrig känt en sådan sorg.. Nej inte tänka på det nu!

Midsommar! Då ska jag ner till Halmstad! Ska fira midsommar i Vilshärad med vänner från Göteborg, Lund och Halmstad! Kommer bli helt underbart! Åh vad jag längtar!

Imorrn är det löning!! Min första löning på sju månader! Jag har planerat allt i detalj! Ska kllippa mig, göra slingor, shoppa bröllopskläder och skor med Lina, ska beställa fotoalbumet jag gjort för Asienresan, ska eventuellt köpa ny mobil, sen ska jag lägga undan några tusenlappar, betala hyra och betala tillbaka lite på lånet från mamma och pappa.. Måste nog meddela CSN också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback