När allt går fel..

Det känns som att jag har några dagar på raken varje år där allt skiter sig för mig.. Förra året var det ju en smula värre, men jag måste erkänna att jag blir lite trött på mig själv efter de här dagarna. Förra lördagen (alltså inte nu i lördags) så kunde det gått mycket värre än det gjorde. Jag fick lite skrubbsår efter min tre timmars färd i tunnelbanesystemet från sista QmISK-festen. Där hade jag ju kunnat bli rånad eller vad som helst. Så det var ju rätt okej. I måndags kom jag försent till jobbet med en timme, för att jag tittat fel på tiden. Så oerhört slarvigt att jag bara ville sjunka genom jorden. I fredags efter en lååång arbetsvecka för någon som inte jobbat sedan september, drog jag till Melanders vid Medis efter jobbet och träffade Nina. Sen kom hela min familj och vi hade en bautautekväll ihop på söder! Väldigt trevligt, och jag blev full. Inte kanonpackad, men berusad. Åker tunnelbanan hem och när jag kliver av i Vällingby glömmer jag väskan på tåget. Inser mitt misstag, men dörrarna har redan smällt igen! Springer ner till spärrvakten som ringer lokföraren som går igenom tåget, men han hittar inte min ryggsäck!! Jag blir knäckt! Nycklar hem och till jobbet, passerkort, körkort och VISA-kort, allt som är jobbigt att skaffa nytt är borta. Så oerhört arg på mig själv! Min kära pojkvän är dock en ängel och hjälper till så gott han kan men det hjälper tyvärr inte, utan någon måste ha tagit min väska på dessa två stationer.

Well lite mer positiva saker (för det började bli bättre efter att den värsta ilskan lagt sig). Mamma och Daniel kom till Vällingby i lördags och vi supershoppade med mammas pengar. Jeans och Newhousetröja fick jag! Tack mamma! Sen var jag tokdäckad. Tittade på Portugal - Sverige med älsklingen. Träffade även Jürgens mamma och bror och firade 36-årsdagen. Inte min utan Jürgens. Och att fira med biltvätt och handling vet jag inte om det kan räknas egentligen, men vi hade det ganska mysigt ihop. <3

Idag var jag ledig från jobbet tack och lov och gjorde en polisanmälan, var ute och sprang en timme i skogen för att bli av med aggressionerna och hämtade ut mina fina jeans som de lagt upp på JC. Och vilket otroligt tråkigt blogginlägg! Lovar att bättra mig till nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback