Malmö får tennisförbud

Tjohoo!! Läste precis på DN om att det korkade beslutet att spela David cupmatcherna mot Israel inför tomma läktare gav dubbelt negativt utslag. Dels förlorades ju publikintäkterna och dels åker de på straffavgifter samt får inte anordna DC-matcher på fem år! Tänk efter innan, puckon! Och håll isär idrott och politik, tack! Läs här

Mer då.. Jag har börjat löpträna på riktigt nu! Solen skiner och är varm! Lyckades totalmissbedöma vädret ute när jag skulle springa och sprang de sista kilometrarna i långbyxor, linne och mössa. Såg nog knäppt ut! Jag sprang 8 km i måndags och idag sprang jag ytterligare 8 km, så är uppe i 16 km den här veckan och den är inte slut än. Känns kul! Det är väldigt skönt, men otroligt ansträngande också. Har ju inget vidare till kondition om jag ska vara ärlig. :)

Saker och ting efter väskförlusten går mot en lösning. Har fått tag i extranycklar till lägenheten, VISA-kortet kom med posten igår, ska bara posta ansökning om nytt körkort så får jag det snart också, har kopierat nyckeln till skåpet på jobbet och fått ett nytt passerkort dit. Det jag saknar mest nu är min älskade nepalväska!

Solen skiner och det är vår! Jag är helt sjukt trött efter jobb tidigare i veckan. Imorrn ska jag har ytterligare en pärs, jobba från 06:45 till 16.15. Tycker inte att gå upp vid femtiden.. Bräääk! Men jobbet är ganska skoj! Fast jag får väldigt ont i ryggen och benen, men det löser sig nog med tiden. Lite löpning på det så blir det nog bra!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback