Kunder

Kunder kan vara alldeles förskräckliga, knäppa, egotrippade, elaka, jobbiga men de kan även vara alldeles, alldeles underhållande, charmerande och snälla!

Häromdagen kom det förbi en svart man utan att handla något. Han stannade vid kassalinjen och sa till mig:
"Om jag inte skulle stannat nu och sagt hej till dig så skulle jag inte kunna sova en blund i natt. Idag handlar jag inget, men nästa gång jag kommer så ska jag ragga upp dig!"

Idag satt en kollega och jag i kassorna längst bort och fick därmed inte så många kunder, men en kund som fick oss konfunderade dök förbi kassa 10.

Min kollega A: "Egentligen får man inte tejpa ihop varorna innan jag har kollat igenom att det är samma varor allihop."
Manliga kunden: "Skjut mig...."
A: "Va? Ska jag skjuta dig?"
*inget svar*
A: "Har du vaknat på fel sida och har en dålig dag idag?"
*inget svar*
Men när han lämnar kassan tackar han A med världens största smile och säger hej då.

Ja man kan utan vidare säga att kollegorna och kunderna är det bästa med jobbet! En kund sa idag att han var så nöjd med vårt varuhus för att servicen var så hög och sortimentet var så stort. Sådant blir man jätteglad av att höra!

Jag är trött. Jobbade tre timmar extra i fredags, och 11 timmar i kassan är ganska tungt. Började se i kors och när jag äntligen fick gå hem var klockan 20. Då ringer älsklingen som också jobbade över, fast i Skärholmen, och frågar om jag kan möta upp honom vid någon tunnelbanestation och köra hem bilen från stan. Det var inte alls vad jag kände för, men eftersom att han är så oerhört schysst mot mig kunde jag ju inte säga nej, så jag gjorde detta och fick hans whiskyflaska som tack. Hade farligt roligt med whisky, skype, Warhammer Online och mina vänner från Norrland och Norge!

Imorrn ska jag jobba, men sen är jag äntligen ledig två dagar! Blev en tung vecka, upp emot 40 timmar. Phew!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback