Trafikgalning!

Efter jobbet så cyklade jag till Vagabond för att kolla på saker till resan. De säljer inte resehängmattor längre! Men men jag måste ju ha en! När jag var klar där cyklade jag hem över Skanstullsbron som jag alltid gör. Svängde av vid Gullmarsplan, förbi Värmdö Gymnasium och under vägen vid rondellen vid bolidenplan/vägen/whatever. När jag cyklar över nästa gata så hör jag en av de två bilarna tuta. Sen ser jag varför. Den röda bilen skulle göra en vänstersväng, så han körde åt vänster. Men han missade den lilla detaljen att man ska runda rondellen först. Och inte nog med det, han svänger dessutom in i filen för motgående trafik och stannar där. Jag undrar vad som snurrade runt i hans huvud. Hmmm, alla bilar kör på fel sida! Det här är Sverige och vi har högertrafik här! Livsfarligt fel. Dock krockade han inte och han lyckades svänga runt och komma tillbaka ut i rondellen och göra om göra rätt. Jag letade efter en övningskörningsskylt men fann ingen. Så det var en man/kvinna med körkort som gjorde detta! Kunde gått riktigt illa.

Sen hann jag inte mer än 100 meter innan jag fastnade i nästa korsning. Då fick övningskörningsbilen framför mig kärringstopp och jag satt fastkilad mellan den bilen och en annan bil och fick snällt vänta tills killen/tjejen fick igång bilen igen.

Jag säger då det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback