Öppna grindar

Jag behövde lite syre så jag gick ut på en liten promenad i omgivningarna. Naturligtvis hamnade jag på ställen jag inte visste fanns. Nu har jag sett en annan del av Enskede. Hittade en trappa upp på Enskedeberget. Däruppe var det ett villaområde (naturligtvis eftersom att hela Enskede är ett enda stort tråkigt villaområde). Nästan varenda hus hade en liten fånig grind. Så jag gick runt och spanade in folkets grindar, och insåg att det ser jätteful och slarvigt ut när grindarna är öppna! Skandal! På den fulaste grinden, som ledde till det fulaste huset och den fulaste oklippta trädgården satt det en liten skylt som jag gillade!

"I det här huset bor det många hundar.
 Enligt svensk lag måste ägarna stå för
 eventuella skador som hundarna orsakar.

Dock betalar vi gärna för eventuella skador på oinbjudna gäster!

Släkt och vänner är givetvis välkomna!"


Tihi! Men tillbaka till dessa grindar! Jag förstår mig verkligen inte på skiten! Dels känner man sig inte välkommen hos någon som stänger in sig bakom en grind, dels är det fult och framförallt är det onödigt! Naturligtvis har farfars gamla villa där jag bor just nu en grind. Eller nej, två grindar! En grind har jag ställt upp nu, för jag blev så irriterad på att öppna den stora grinden minst två gånger om dagen när jag skulle köra in cykeln i garaget, men den andra grinden måste jag ju stänga jämt, för det ser ju så slarvigt ut annars. Men dessa morgnar när man är försenad till t-banan och så står man och trasslar med grinden som inte vill gå upp, då önskar jag att någon ligist hade kommit och plockat bort den. Men den skulle helt klart bli roligare med en skylt på!

Jag får fundera lite på det!! :)


Kommentarer
Postat av: Jon

Den enda vettiga anledningen jag kan komma är om man har hundar och vill att dom ska kunna vara i trädgården utan övervakning!

2008-09-15 @ 18:03:57
Postat av: Aggro

Precis!! Men 80% av alla som har grind till huset har det utan hund! What's the freaking point?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback