Härenstam i höga klackar och klänning

Gårdagskvällen började med att försöka mötas upp i Kungsträdgården kl 17.45. Big fail! Först glömmer jag brillorna och får vända från Gullmarsplan, sen irrar min bror iväg runt i stan, Flyg står vid tunnelbanan i Kungsan, Devvy är på väg från jobbet och den enda på plats är Linus! Men efter 25 minuter var vi samlade och gick till Cafe Milano och åt pasta. Därefter drog vi vidare till Chinateatern och efter en kvarts toalettkö kommer vi alldeles lagom i tid.

Föreställningen kan börja! The Producers på svenska! Då Producers är två av mina favoritfilmer någonsin, och jag sett filmerna tiotals gånger var och kan varenda sång och replik utantill, var det en väldig omställning att höra allt på svenska! Men dom gjorde det sjukt bra! I början av föreställningen tycker jag att Claes Malmberg som Max Bialystock pratade som om han läste ett manus rätt upp och ner, helt utan känsla, men sen blev han varm i kläderna och körde på som aldrig förr!

Det var verkligen en underbar uppvisning! Bra musik, bra skådespelare, bra dansare, härliga kulisser och det bästa av allt, man kände helt igen sig från filmerna. Jag som personligen har väntat på föreställningen i ett år sen när jag först fick höra att den skulle sättas upp i Stockholm, och skjutit upp mitt livs resa för att kunna se den innan jag åker, måste säga att jag är helnöjd!

Det är ju trots allt inte varje kväll man ser Magnus Härenstam utklädd till en gayig regissör dansandes med klänning och högklackade skor! Jag är sjukt imponerad! Mannen har skill! Roger de Bries (Härenstams) sekreterare Carmen Ghia var helt makalös! Han verkligen spårade ur totalt och gjorde en bättre roll än föregångarna i både den gamla och nya filmen! Vem är denna man? Min nya idol!

I pausen bjöd Linus på Champagne för 110 kronor glaset! Tack, vännen! Är det musikal så är det musikal.

Jag måste säga att jag är helnöjd med föreställningen! Rekommenderar den starkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback