All denna dötid

Man måste ju spendera den på något vis. Det kan man göra genom att läsa en bok, städa lägenheten/villan/skrubben, diska, blogga (jag har haft en himla massa dötid den sista tiden, märks det? ;) ), youtubesurfa (alt spela in en youtubefilm där man spelar posthorn och lägga upp den på youtube), eller också kan man spela datorspel.

Jag spelar datorspel. Sedan tre år tillbaka har jag spenderat all min döda tid åt att spela World of Warcraft. Det har inte bara varit roligt under denna tid. Jag har lagt ner timmar på att grinda tråkiga saker, hänga i Orgrimmar/Shattrath, questat quest jag inte vill göra eller försökt klara instanser som tydligen är för svåra för att vi skulle klara. Och jag avskyr att ha tråkigt! Jag vill konstant ha jätteroligt i mitt liv! Dessutom när en stor mängd människor från olika delar av världen, där alla har olika mål med spelet vi spelar, möts, så blir det även en hel del drama. Jag har inte klarat av alla människorna jag har spelat med. Jag har varit med om stora bråk och lämnat guild flera gånger, kommit tillbaka, slutat raida och allting.

Så det senaste dryga året kan jag inte säga att jag har haft så kul in game. Jag blev ofta irriterad över hur tråkigt och enformigt det var (och då ska jag även ge mycket credit till Blizzard som gjort spelet så häftigt att man kan göra massa tokigheter som är helt onödiga :) ). Men visst har det varit vissa ljusa glimtar, som att spela instanser med SoulCrushers och naturligtvis spela med mina flickor J och K samt mina crazy finnish friends (ska för övrigt på lunch med en av dom om en timme), eller med alla andra underbara in game pals från hela världen.

Igår däremot. Igår kom det en ny patch till Azeroth med en ny area, nya quests, en ny 5-manna instans och en ny raidinstans. Så där stod vi, fem äventyrslystna SoulCrushers och skulle testa på den här nya instansen på normal mode. Vi tänkte att det här dansar vi igenom lätt! Men det gjorde vi inte. Vi whipade (dvs alla dog) säkert 10 gånger, men ändå, det var såååå roligt! Jag njöt av varenda sekund därinne! Vi hade ingen aning om vad som hända skulle. Så igår, hade jag verkligen jätteroligt på min dötid för första gången på ett år!

Tack grabbar!

Men i övrigt, det är dags för mig att gå vidare till ett nytt spel. Age of Conan eller Warhammer online. WoW och jag är klara med varandra.

Kommentarer
Postat av: Jon

Warhammer Online - har det nåt med Games Workshop att göra, och är det isåfall fantasy eller 40k? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback