Den där sablans Mugabe!

Jag blir så förbenat ledsen! Det kom en liten tår i ögat imorse när jag läste tidningen om hur Morgan Tsvangirai vädjade till sina anhängare att gå och rösta på Robert Mugabe för att få rött bläck på fingret. Det är inte värt att bli dödade för ett val, som i Morgans mening, inte är giltigt. Jag hittar tyvärr inte artikeln på SvD.se men det går att läsa om vilka krav han ställer här: Clicky

Något som jag däremot inte visste var att Nelson Mandela har varit med på USAs terrorlista sedan 1980-talet. Men lagom till Mandelas 90-årsfest överväger USA att ta bort honom därifrån. Papprena är färdiga att bara skrivas under av Bush.

Det är mycket som berör mig just nu. Och inte i någon positiv bemärkelse. *hint* FRA *hint* Mugabe *hint* hägrande krig i Zimbabwe *hint* Fredrik Ljungberg lämnar landslaget *hint*

Meeen! Nu är det lördagskväll och nu ska vi ha trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback