Iventus

Efter jobbet fick jag äntligen träffa min bror! Jag bestämde att vi skulle cykla till stan för att möta Nina utanför Iventus 17.30. Då jag tänkte inhandla en vindtät jacka på Alewalds samt visa Daniel billiga klockor på Ringen centrum, så cyklade vi från Enskede strax efter 16. Daniel lånade farfars cykel, och jag tog min racercykel. ;) Då det regnade lite och Daniel blev mer och mer skeptisk, så erbjöd jag honom min regnjacka. När jag kilade in i flyttlådan för att hämta den hittade jag Perras hjälm som jag lånade till Northface City Challenge! Perfekt! Man ska ha hjälm när man cyklar.

Vi kom till Globen när hela himlen öppnade sig och regnet bara vräkte ner. Stora, tunga regndroppar och vi blev helt dyngsura! Hahahaha! Vi stannade till i Skanstull på Ringen centrum som planerat och Daniel köpte sig en fin klocka! När vi kom ut igen regnade det fortfarande och jag bestämde mig för att köpa ett par snabbtorkande byxor. Det var inte så lätt och till slut köpte jag ett par för stora, fula killshorts! Hahahaha! Ser inte klokt ut! Och när vi väl kom ut för att cykla till Kungsholmen, hade det slutat regna. Yay! Var en härlig cykeltur genom söder, Gamla stan och Kungsholmen.

Väl på Iventus får vi experthjälp och imorrn kan vi vänta oss en offert! Åh vad det här ska bli roligt! Daniel, Nina och jag gick hem till Nina där hon bjöd på middag och vi diskuterade resan. Härligt!

Nu måste jag sova! Är helt slut! Och jag ska orka cykla till jobbet 5.30 imorrn igen. Men det är härligt faktiskt. Jag älskar dessa cykelturer genom vackra Stockholm i morgonsolen.

Idag har jag cyklat mycket och jag märkte stor skillnad: Det var inga bussar ute som störde min cykling! Skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback