En skrattattack förgyller dagen, två förlänger livet!

Det är inte varje dag man råkar ut för dubbla skrattattacker!

Attack nummer ett
Det började så fint på gymmet. Grabbarna och jag hade kört ganska hårt och kört bänkpress för första gången på två år. Gick väl sådär. Men kul att testa och övning ger färdighet! Men efter det så gick vi över till en liknande övning, fast på maskin. Man låg ner och skulle helt enkelt trycka upp två stänger i luften. Eftersom att mina älskade pojkar är så snälla så fick jag ganska hög vikt. Så låg jag där och kämpade med händer och fötter och ålar mig för att få upp vikten. När jag väl lyckats så får jag en skrattattack för att det måste ha sett så dumt ut! Så ligger jag där med armarna uppe i luften, garvandes med en träningsvärk i magen som inte är av denna värld! Kunde bara inte sluta skratta! Och att köra bänkpress skrattandes gick inte alls!

Attack nummer två
Efter gymmet gick jag till jobbet och jobbade. Jag har hört att man ska göra det på jobbet. Vid stängning av nedre plan så kör PK2 två stycken utrop till varuhuset att vi stänger om 5 minuter respektive nu. Just denna kväll satt jag med min kollega P och snackade skit fram till fem i åtta. Bland det sista P gör är att visa mig en kurva på fonder han köpt. Det visade sig att han hade köpt dom när dom var jättehögt och dyra, och direkt efter så har de sjunkit hur mycket som helst. Klockan blir fem i och jag kör igång telegongen och gör mig redo för mitt utrop. Då smiter han ut från Kontrollen och jag börjar tänka på Ps fonder och blir full i skratt. När jag inser att jag inte kommer kunna hålla mig är det försent. Det är några få korta rader jag ska säga men jag såg ju att jag aldrig skulle klara engelskan. Och mycket riktigt. Jag brakar ut i gapskratt i högtalarna och pratar så fort att jag är omöjlig att höra vad jag säger! Efteråt fick jag många härliga kommentarer om mitt utrop!

Well! Jag bjuder på den!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback