2007 - ett år utav ondo - är nu över!

Året började väldigt trevligt med en resa till Sydafrika med familjen och farfar. Två härliga veckor som verkligen gav mersmak. Men strax därefter dog mormor. Inte helt oväntat, men ändå. Det känns ju när någon nära går bort. Och inte nog med det, jag hade dessutom några fruktansvärda månader när jag var arbetslös. Riktigt deprimerande, speciellt vid den tiden på året. Hemska vinter!

Sen blev livet mycket bättre! Jag fick två jobb som jag trivdes med! Livet lekte och jag var så nöjd! Tills hela min värld rasade sönder, medan jag hade en fantastisk midsommar på Ninas sommarställe Rönnskär. Min kusin dog! Inte ens ett halvår efter mormor. 21 år gammal körde han ihjäl sig i Halmstad. Så mitt fantastiska liv slets sönder i slamsor. Tiden som efterföljde innehöll många långa timmar med frågan: Varför?! Jag bröt ihop flera gånger när jag festade med vänner. Och att se den söndertrasade familjen i sin sorg är hemskt!

Begravningen var riktigt fin och bra, men ack så tungt. Det går inte en dag utan att jag tänker på dig, min kära kusin.

I somras flyttade jag också från min studentetta i Kista till Nina i Sundbyberg. Blev några månader, både på gott och ont tillsammans!

Jobben som väktare och högbaneinstruktör var väldigt lyckade! Många timmars jobbande har det blivit. Jag hade en veckas ledighet i juli vilket jag passade på att avnjuta i sommarstugan i Vilshärad. Sen var det full rulle fram till jul när jag fick fem dagar ledigt, jobba två dagar och sen ytterligare sex dagar ledigt! Helt fantastiskt vad skönt och välkommet!

I oktober någon gång så började jag prata en hel del med en engelsman som jag kände genom World of Warcraft. Det började med prat på ventrilo, whispers i spelet och sen blev det flera sms varje dag. Till slut kom han till mig på fest och pang så fick man en brittisk pojkvän.

Jag blev inbjuden till en fest tillsammans med några finska World of Warcraft kompisar utanför Kuopio och det lät bara för roligt för att missa! Så jag åkte dit och hade såååå kul med de härliga finnarna! Sedan kom en liten vinterdepression. Just när man känner att man inte kommer att ha så roligt som man precis haft, på jättelänge, samt hemska vintern och pojkvännen i London. Ptja det blev bara too much för mig! Men jag kom ur depressionen och två veckor senare åkte jag till London för att hälsa på Chris och några fler vänner. Riktigt mysigt!

Som en blixt från en klar himmel fick jag även reda på att Nina ska flytta till en mindre lägenhet på Kungsholmen så helt  plötsligt står man där bostadslös! Och där är jag just nu.

Jag ser tillbaka på ett år som förde väldigt mycket gott med sig, men inte kan få året ljust hur mycket man än försöker. 2007 kommer jag alltid se tillbaka på som nattsvart och jag är glad att det är över! Jag tror att 2008 däremot kan bli det bästa året i mitt liv om allt går enligt planerna!

Så gott nytt år och ha det så väldigt härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback