You only live once...

Idag ringde T, min underbara vän mig. Vad trevligt tänkte jag! Men han berättade att han råkat ut för en bilolycka på väg till flygplatsen i Slovakien. Han åkte en taxishuttle eller vad man ska säga, minibuss på en landsväg. Han såg hur en bil var på väg mitt emot dom i deras körfält. Han såg även att han inte hade en lucka att köra in i. Taxichauffören däremot bromsade inte in förrän T skrek att de höll på att krocka. Det blir en frontalkrock, dock hann taxin väja lite så det blev inte rakt framifrån. Men taxin voltar och hamnar i diket. T och de andra i taxin blev hängande upp och ner och lyckades ändå ta sig ur utan större skador (troligen). T ville dock till ett sjukhus i Sverige. Han hade lite smärtor i nacken. Hoppas det inte är wiplash eller något annat allvarligt. Men jag blir så rädd! Livet kan vara så kort! Och min kusin dog i en bilolycka förra året. Att vara så nära att förlora T också gör mig livrädd! Idag kom pappas gamla vän på besök här i Vilshärad. Istället för att träffa mamma och pappa fick han träffa mig, Daniel och farfar. Kan ju inte vara fy skam det heller. ;) När vi pratade om resor och att det aldrig kan vara fel att ge sig ut och resa sa jag: You only live once.

Kommentarer
Postat av: Matte

jadu blommor är inte min starka sida heller ;) hade bara brist på fantasi där tror jag!



bra att du lyssnar på mig och börjar skriva igen ! gooo clara!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback