Regn över Stockholm

Idag är en sådan dag som jag vill ligga kvar under filten hemma med en kopp varm choklad, en mysig pojke att krama på och en bra film. Men jag har ingen choklad hemma, pojken är i Österrike och jag var tvungen att gå till jobbet klockan fem i morse. Livet känns allt bra miserabelt ibland. Och väl på jobbet så är både jag och min kollega übertrötta. Det var ingen höjdarstart på den här dagen. Den inkluderade även presentkortsräkning som jag inte uppskattar. Så fort jag kom hem igen så slocknade jag på sängen. Så nu är jag totalgroggy! Och så är planen att jag ska ut och springa i det evigt strilande regnet. VILL INTE! Brrr!

Istället sitter jag här och bloggar och väntar hem min bror och läser på Aftonbladets hemsida. Där läste jag om att om Obama blir USAs näste president så kommer John Cleese att
erbjuda sina tjänster som talskrivare!
En sådan nyhet får ju vem som helst glad! För jag tror benhårt på att Obama vinner!

Jag blir dock ledsen igen när jag läser om att den där lilla 10-åriga flickan Engla fortfarande är försvunnen. Mina tankar går genast till Österrike där Natasha Kampusch blev kidnappad och inte lyckades fly förrän åtta år senare. Hoppas verkligen att du är i livet och blir funnen snart, Engla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback