En helg i Finland med WoW-vänner

Efter att ha spelat med det där Finlandsgänget i World of Warcraft i allt mellan 2,5 år (Sami) till ett halvår (Misfit-Mika) så var det äntligen dags för mig att åka till Finland och träffa dom! Direkt efter jobbet tog jag Arlanda Express till flygplatsen och flög till Kuopio via Helsinki Vantaa airport. På flygplatsen i Kuopio möttes jag av Misfit-Mika som anlänt dit via tåg från Rovaniemi och Miihkali-Mikas vän Samuli som jag aldrig träffat eller ens visste hur han såg ut. :) Men tack vare att jag kände igen Misfit från bilden på Facebook så blev det inte svårt.

Sen åkte vi bil till Tahko för en helg i skidbyn med en fantastisk skidstuga med utsikt över backar. Jag åkte från höst till vinter! Det låg snö både på marken och på träden och var kallt. Härligt! När jag väl kom fram till stugan fick jag ett kärvänligt mottagande av mina vänner! Det var så fantastiskt att äntligen få träffa några av mina bästa vänner! Vi har pratat många, långa timmar, dagar, veckor, månader! Förutom Miihkali-Mika, Sami och Hille så fanns där Miihkalis vän Merja med sin kompis Jyri.

Här kommer en gruppbild på oss som spelat ihop:
Ewing oil - Finland
Fr vänster till höger: Jag (Aggroo), Mika (Miihkali), Mika (Misfit), Sami (Bleed), Hiilka-Liisa (Hille).

Direkt från början fick dom mig att känna mig som hemma! Var som att vi allihopa känt varandra i evigheter. Hur kul som helst! Miihkali hade fyllt år så jag köpte ett dryckesspel, fia med hutt, som vi naturligtvis testade att spela med Tärvasnapsi. Jätteroligt! Lite då och då sprang folk till bastun. Att finnarna var sååå galna i sin bastu visste jag inte. Men de berättade att de inte kunde bo någonstans utan att där fanns en bastu. Och när jag berättade att vi bastade ungefär 2 gånger om året så blev dom helt chockade! Jag berättade också att vi oftast bastade i mixed-company och med badkläder. I Finland bastade dom killar och tjejer för sig och nakna då förstås. På lördagen hoppade jag in i saunan med några öl och Hille och Merja som sällskap. Var trevligt. När Merja och jag väl kom ut så blev killarna helt chockade för vi hade bastat så länge! Men det var så mysigt att prata med Merja. :)

På lördagen var det strålande vinterväder i Tahko. Solen sken, snön gnistrade och det var 6 minusgrader. Naturligtvis blev det dags för en promenad! Men det blev så att vi gick i omgångar. Först jag och MIihkali, sen Sami och Hille och sist Merja och Jyri. Riktigt härligt. Man behövde verkligen syre! Var ju konstant stekhett i stugan eftersom att bastun jämt var igång. Sen på kvällen var det dags att festa igen så klart och även bowling! Var en kul timme i bowlinghallen men gosh vad dålig jag var! Men vem bryr sig? :)

Vi spelade även en hel massa Nintendo Wii som var grymt kul! Aldrig testat det förut.

Var riktigt sorgligt igår när jag var tvungen att åka hem. Ibland när man har haft så kul att man vet att det kommer dröja jättelänge innan man kommer upp till den nivån igen, så känns det lite tomt. Men har ju några roliga veckor framöver! Firmafest ikväll och på fredag, pepparkaksbak på lördag, sen tyvärr jobbhelg efter det men helgen efter åker jag till London för att träffa underbara Chris och hans vänner! Nästa stora mål! Saknar honom otroligt mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback