Randomförolämpad

I eftermiddags mötte jag Nina i Kista centrum för att åka hem till henne och äta pizza, ostbollar, dricka mjölk och titta på Pirates of the Carribean.. Så går vi upp till tunnelbanan och ser att tunnelbanan står inne på perongen. Ingen av oss orkade springa så vi gick bara fort. Det var jättemycket folk på väg ut från t-banan och jag tog den snabbaste utgången och drog mitt kort. Det råkade den breda för barnvagnar och rullstolar. Jag och Nina försöker skynda oss förbi för att eventuellt hinna med tuben. Då kommer den en kvinna med barnvagn och skriker åt mig:

- Idiot! Det finns en massa vanliga spärrar du kan ta!

Och folk frågar mig varför jag inte vill skaffa barn?



Till något helt annat, mycket roligare! Jag var på Gotland i helgen och festade. Det var årets helg där man festar konstant! Tur att det inte är så ofta, för man blir bra sliten och får ont överallt. Men det är verkligen en höjdarhelg. I år var det över 1000 studenter på Absolut Gotland 2007! Vi var 150 från TeamSthlm! Kewl kewl!

Delade stuga med Ninja (<3), Lillflyg och två Civilingenjör och lärare-studenter. Jättetrevlig stuga. QMISK hade den kraftigaste boomboxen på hela AG, dock sprängdes ett av slutstegen. :(

Well så vad hände för roligt? Ptja, det var hockey och Sverige var helt värdelösa! Så i kön till sittningen med Bosse Larsson som tonförande, skrek jag: "Kanada, Kanada, Kanada", och då blev jag inslängd i en glaskross-soptunna. :)

Något jag inte såg men som folk pratat mycket om är när dom rullade nerför en backe i en soptunna. Folk slog sig halvt fördärvade! Någon bröt ett nyckelben, andra har bara bulor i huvudet. :)

Igår förmiddags så skulle jag gå och låna en mopp av en polare, och då blev jag attackerad av ägg, som fysikerna i grannstugan kastade. :D

I lördags kväll hade Bulten, Wberg och Minirauk lyckats med att komma in till Villa Villekulla och få med sig ett böjt rör som dom släpade in i vår stuga. Den tog upp hela vardagsrummet! Hahaha!

Sen var det givetvis dom vanliga brottningsmatcherna på gräsmattan, alltid en höjdare.

Och jag och Nina fullföljde förra årets paxning av Ringmjuren.

Well AG är årets roligaste fest, så är det bara! Det är fantastiskt skoj att vara på Gotland med så många galna studenter från hela Sverige. Man träffar så mycket kul folk!

På söndagen vid frukosten så märkte jag att en kille glodde väldigt mycket på mig. Tänkte att eyy det var konstigt.. Sen såg jag att det var en av mina bästa gamla polare från gymnasiet som jag inte träffat på tre år! Det var ett kärt återseende att träffa ATBO. Kewl kewl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback