Nu är det det nästan slut...

...på min väktarutbildning.

Kan bara säga en sak: Det har varit ruskigt intressant och galet roligt. Dessutom kommer jag att sakna mina 23 kollegor som man fått en relation till under dessa två veckor.

Idag var vi i Skärholmen och hade brandskyddsundervisning. En del teori, fast mest fika, och lite praktik. Vi åkte ut till en brandstation i en massa taxibilar och drog på oss en massa overaller. Därefter grupperade vi in oss i fyra grupper och spred ut oss på fyra stationer. Brand i kläder (inget nytt), släcka oljefat med kolsyrebrandsläckare (inget nytt), sökövning i mörker i en labyrint (inget nytt) samt övertändning i en container (nytt).

Nu måste jag plugga lite så att all juridik sitter stenhårt. Imorrn blir det Falck ambulans samt slutprov. Riii.. Sen kommer det bli väldigt, väldigt tomt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback