Konsten att skada sig i slänggungan

Nu ska ni få höra det mest otroliga. Idag var jag på Gröna Lund med sju vänner. Kajsa och Micke var med i ungefär en timme innan dom åkte hem. Micke kom direkt från USA så han hade väl en del jetlag och han hade inte träffat sin underbara flickvän på tre månader, så det är förstårligt. Men synd. Kvar var då Nina, Bulten, Wberg, Linus, Freuta, Leo, Axel och jag. Och kul hade vi!

Nu till det roliga. Vi bestämde oss för att åka slänggungan allihopa och så höll vi på och fulade oss hela tiden. Satte stolarna i gungning, försökte få tag på varandras stolar och så vidare. När åkturen höll på att ta slut hade Leo gett sig sjutton på att få tag på min stol, och strax innan slänggungan stannade fick han tag på mig. Framför mig stannade Bulten upp sin stol och när Leo släppte kraschade jag rätt in i Bultens stol med benen före. Skrapade upp knät och det blödde och rann längs hela benet. Så himla korkat. :D Gick till sjukstugan och fick plåster. Nu när jag kom hem såg jag att det var ganska mycket djupare än jag trodde.

Jag är en sån otursfågel när det kommer till olyckor. Mina ben ser helt sjuka ut. Vänster ben är fullt av blåmärken och höger knä är trasigt och blått. Även mina händer är trasiga. Har skrapsår inuti handflatan, batongskada, en klämd nagel och lite skrapsår. :)

Nu måste jag sova! Man blir trött av att gå på Tivoli. Men kul var det! Riktigt kul! På färjan träffade jag på en kollega, Sandro på Securitas. Han kom ut i arbetslivet fort han. Vi gick väktarutbildningen ihop. Var lite roligt. :)

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: felicia

haha jobbigt:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback