ICQ/Adium vs MSN, Mac OSX vs WinXP/Vista unt so weiter

Min kompis och jag satt och snackade över MSN idag. Skräpprogram! Men det var just honom jag ville snacka med för att få komma i kontakt med ATBO.

Det roliga med just Jonne är att vi tycker olika om precis allt! Ändå har vi alltid varit goda vänner. Vi är dessutom lika envisa båda två, vilket gör allting ännu mer absurb! Kul är det i alla fall. Så givetvis började vi argumentera mot varandra som vanligt. Inte för att vi snackar så ofta med varandra nuförtiden, men ändå.

Vi började med att diskutera chatprogrammen ICQ och MSN. Han älskar Microsofts MSN och jag älskar ICQ! Jag brukar hävda att alla människor jag bryr mig om har ICQ och resten som vägrar ICQ, dom skiter jag i. För om dom inte kan ha ICQ för min skull, varför ska jag ha Microsofts virus för deras skull? Som sagt, envis som en råtta! :)

Då började jag tala väl om ett chatprogram för Macintosh som heter Adium. Det är ett program som är så snyggt och så häftigt och man kan använda alla vanliga chatprogram. Då började han tala illa om Apple! Sa att dom gör snygga grejjer, men dom är inte så stabila och snåla.

Man trackar inte ner på Apple när jag är med! Jag sa som det var att jag älskar min Mac och när jag väl får pengar, så ska jag köpa mig en ny Mac-laptop och då kommer jag förmodligen också att dissa en vanlig stationär dator. Allting som jag behöver funkar för Macintosh, World of Warcraft, Adium & ICQ, Internet, Unixterminal och dessutom så har OSX den snyggaste grafiken!

Då började han snacka om att Windows XP och Vista var snyggt. Va? Dum i huvudet? Vista har ju stulit massor från OSX! Och XP är skitfult! :)

Sådär höll vi på. Även när vi snackade om klasser i World of Warcraft var vi oense.

Haha, jag tycker det är så roligt att ha någon att argumentera emot! :)

Kommentarer
Postat av: Anna

jag har också ok, sorry för depressivt meddelande, hade en kompis. vi ar olika på ALLA sätt. menvi hade så jävlans roligt ihop så i brydde oss inte om det. och jag tror hn trivdes med tt jag var mer layback och äskade djur istället för att vara värsta fjortisen som alla andra av hennes kompisar. Men nu så är vi inte kompisar längre och hon försöker typ vända mina kompisr över till hennes sida och å att dem ska a och svika mig..men jag bryr mi itne, ska ändå börja gymnaset snart ifall hon skulle lyckas (litar på mina vänr mer än att tro at hon gör det.

Postat av: Aggro

Men vad hemskt! Hoppas det där inte händer mig. Well, nej det krävs väl riktigt svaga kompisar om dom ska gå på hennes kupp. Hoppas att det löser sig för dig.
/Aggro

2007-05-16 @ 10:46:56
URL: http://aggro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback