Vinden har vänt!

Efter tre veckors sjukdom kände jag idag att jag ändå mådde bättre, men inte humöret. Har varit på riktigt taskigt humör den senaste tiden och det har gått ut över fel personer. Men förhoppningsvis så är det en solstråle som kommer synas framöver.

Idag fick jag ett mejl från ett jobb jag sökte igår. Som vanligt tänkte jag, well ett nej förmodar jag. Inte så konstigt med tanke på att jag var fyra dagar sen med ansökan. Men ändå trevligt att få ett svar.

Öppnade mejlet och fick nästan hjärtstillestånd. En av de två tjänsterna jag sökt var tillsatt men den andra tjänsten (den häftigaste) ville hon gärna att jag skulle komma på utbildning för. Woah!! Jag blev så glad! Mitt första positiva svar! Även om jag inte får jobbet så kommer det här underlätta för mig.

Känner mig helt lycklig! Timmen innan hade jag stått och dammat mina träskulpturer från Afrika och börjat tro att jag inte skulle komma dit igen. Och nu känns det som att, woah, AFRIKA HERE I COME!

Jag vill hem. Hem till min härliga, varma, spännande kontinent. Afrika är mitt hem. Och det här jobbet på en äventyrsbana ska föra mig dit.

*lycklig*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback