Klättrarkungen Aggro!

Det känns overkligt och otroligt, men under tre dagar har jag och fyra andra blivit utbildade till Högbaneinstruktörer för Äventyrsbanan. Jag skojar inte när jag säger att det måste vara det roligaste jobbet man kan tänka sig! Under dessa tre dagar har vi lärt oss grundläggande om klättring och säkerhet. Vi har fått testa banorna som varierar från sju till 20 meters höjd. Man vet inte hur man reagerar när man står på en stock 16 meter upp i luften och ska gå över den till andra sidan. Även om jag inte har svindel så var benen som spagetti. Och efteråt var det bara att slänga sig ut och bli nerfirad. Tufft!!

En höjdare var när vi övade på nerfirning. Då fick Uffe gå ut på en vajer och spela livrädd. Så fick jag gå ut på vajern till honom och höra hur det var med honom. Så riggade man allt för nerfirning, så firade jag ner honom och därefter även mig själv. Jättekul upplevelse. :)

Vi fick även testa på att åka linbanan som startar på 20 meters höjd och sedan bara svischa iväg. Samt gungan, där ens polare springer iväg med ett rep som gör att man lyfter högre och högre upp. Sedan ska man själv koppla loss sig och yehaaaa så åker man iväg! :)

Imorrn ska jag jobba för första dagen. Ser verkligen fram emot det.



Så idag var man ju väldigt glad över allt och jag blev ännu gladade när jag fick ett telefonsamtal från en kille som jag hade sökt jobb som väktare hos. Han ville att jag skulle komma och göra lite tester och intervjuas lite närmare på torsdag förmiddag.

Allt ser ut att gå min väg just nu.

Hooray!

Kommentarer
Postat av: Ma o Pa

Det var jättekul att läsa om hur du har det, tycker Ma o Pa

2007-05-02 @ 22:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback