Afrika

Jag längtar till Afrika. Det gör jag alltid. Men nu längtar jag något fruktansvärt mycket till Afrika. Jag är trött på motgångar. Trött på att vara sjuk. Trött på det här livet. Jag vill något mer än bara våndas för att jag inte gör något vettigt av mitt liv. Något bra för någon annan.

Var ute och träffade WoW-pojkar i lördags och vi ska träffas igen om tre veckor. Det är lite av det enda jag tycker är positivt just nu. Dom är jättetrevliga och gör mig glad.

Idag kom Nina hem till mig efter jobbet med en grillad kyckling, läsk, mjölk och ostbollar. <3
Så blev det filmer. Först Bagdad Café och sedan Sound of Music.

Tänkte på en sak med stavning. Iom det nya språket som kommer, hur blir det med ord som sådana/såna, någonsin/nånsin och så vidare? Är det fel? Jag skulle ju hellre använda den korta versionen, för ju kortare desto bättre. Man har väl viktigare för sig än att stava korrekt. Måste säga att jag tycker om den här utvecklingen! Engelskan är iofs långt, långt före oss, men om några år har vi nog ganska mycket svengelska. Mer än nu. Spännande! Engelska skulle jag hellre prata i Sverige än svenska.

Well, nvm. Gonatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback