Självskyddsträning

Oj vad trött jag är! Dagen började 08.00 ombytta och klara på ett gym i Hallonbergen. Hela dagen ägnade vi oss åt att lära oss tekniker hur vi ska göra för att gripa människor, hur vi ska agera om folk börjar attackera oss och massa saker. Vi fick även träning i handfängsel och batong, så nu är jag behörig att använda dessa båda i tjänsten.

Kul var det! Riktigt roligt. Men kl 17.10 när vi var klara kan jag meddela att krafterna var helt slut. Då hade man skuttat runt mycket och slagits, parerat, fällt ner på golvet, blivit nerfälld på golvet, sparkats unt so weiter.

Gick direkt till puben och det var tokmysigt att möta grabsen, Nina och Palmen och Fritte som så sällan är där. Kände dock av efter redan andra mellanölen så jag varvade med vatten innan jag tog min tredje och sista. Nu är klockan 22.20 och jag funderar på att gå och lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback