Härligt att vara ute på arbetsmarknaden!

Vad ska man säga? Jag stormtrivs! I veckan ringde Peter från Äventyrsbanan och frågade om jag ville jobba på barnbanan på förmiddagen, för han tyckte det skulle bli lite för många för Daniel att ta han om själv. Javisst! Klart man inte bangar! Det var jätteroligt! Jag tänkte att åka hem vid halv ett när jag slutade, men istället stannade jag kvar och hjälpte Daniel med barnbanan i två pass till. Det var ju inte riktigt vad jag hade planerat så jag gick hela dagen utan mat och dryck. Hade ätit två mackor kl åtta på morgonen så jag var lite matt när jag kom till Stuvsta halv sju, direkt efter jobbet.

Anyhow, på väg till Stuvsta ringde Rikard från Äventyrsbanan och frågade om jag ville ta hans båda pass idag söndag. Dock skulle jag få jobba ensam på Ungdomsbanan med två grupper med åtta hockeykillar i varje. Well, jag är inte den som är den, behöver ju pengarna, så jag tackade givetvis ja.

Och jag som tyckte att jag var sliten igår, det är ingenting mot idag. Dängde i benet i mälor det första jag gjorde igår så jag har ett gigantiskt blåmärke som är 5cm i diameter. Laugh! Har även träningsvärk i armarna och ryggen känns som att den ska gå av. Men gaah, det här jobbet är mördande roligt! :D Man får träning, klättra i träd och hänga i sin sele och fippla med grejer högt ovan marken. I love it! I totally do! Det här är verkligen ett drömjobb. Kul ställe, spännande uppgifter, man får vara ute i friska luften och man möter mycket härliga människor, både kollegor och kunder.

Imorrn och två veckor framåt ska jag till Solna och gå min väktarutbildning. Det ska bli häftigt och kul! Vi får se vad som händer imorrn! Jag får återkomma när jag vet hur det är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback