Fyra års väntan är äntligen över!

Ikväll står dom där, Reinfeldt, Leijonborg, Hägglund och Olofsson och strålar! Dom har vunnit! Sverige har vunnit! Jag känner mig oerhört mycket som en vinnare. I fyra år har jag väntat på att högern ska ta över och buffeln Persson ska avgå. Och idag, denna ljuvliga söndag den 17 september 2006 besannas mina önskningar. Men valvakan var en rysare. Jag kände samma hjärtklappning som jag känner när Halmstad BK spelar fotboll.

Och jag vet inte varför jag bryr mig så mycket egentligen. Jag har aldrig tidigare varit så intresserad av politik. Men för några år sedan hände något. Något jag egentligen inte hade bestämt mig för när jag kom till vallokalen var hur jag skulle rösta i trängselskattfrågan. Men ganska snabbt beslutade jag mig för att rösta JA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback