Nyårshelgen

Tja, nu har det gått en tid eftersom att jag fick besök av Ove och Martin över nyår. Vi hade helt vansinnigt roligt! :)

De kom på fredagskvällen och vi började med att förfesta hos mig för att senare gå ut på Anchor. Bjöd in Nina också såklart! Måste ju visa bästa krogen. Där lyckades bartendern på något sett förstöra mitt VISA-kort. Jätteilla. Dessutom var banken stängd idag. Men men. Übertrevlig kväll blev det hursomhelst.

Dagen efter var seg. Vi halvlåg i soffan och fåtöljerna och försökte verkligen komma igång men istället lekte vi med min brummande kamel och min Hornbag. Sen sa någon: "Nyårsfesten börjar ju om 1½ timme!"
Aj aj, då var det inte så mycket annat att göra än att korka upp skumpan! Gick smidigt att komma igång och festen i puben var jätterolig. Bra med drag, mycket folk och ja allt man kan begära! :)
Ove, Martin och jag gjorde snöänglar! Sen hade vi allihopa snöbollskrigspaus mitt i capsen. Studenter alltså. :)

Nyårsdagen var helt absurd! Jag och tre bakfulla grabs promenerar 2km till Helenelund för att äta pizza. När vi väl är där så kan man knappt äta ändå.. Var helt megatrött och seg. Vid femtiden låg Ove, Martin å jag och halvsov. Vi orkade verkligen inte vara sociala. Men tänkte efter ett tag att så här kan man ju inte ha det! Så vi började laga mat. Kött och pommes frites med bearnaisesås. Mums! Dricka till? Tittade i kylen och vi hade så mycket öl och cider kvar så att det var inte så mycket annat göra.

Så lyckades vi komma igång igen. :) Snackade massa skit och vid elva ringde Jonas och undrade om vi ville capsa. "SJÄLVKLART!"skrek Ove, så vi gick till puben igen. De körde mig i kundvagn dit. Haha! :D Väckte en annan Jonas för att ha nån att capsa med. Blev dock inte så mycket alls, tack och lov. Nån timme stannade vi nog där. Sen gick vi hem igen och la oss.

Dagen efter var vi bara trötta tack och lov och frukosten var makalöst god! Mums med massor med pålägg!

Helt galen nyårshelg var det, men ack så roligt det var! När Ove och Martin åkte hem igår blev det tomt. Saknar dom redan! :) Nina och jag drar säkert ner till Göteborg för att träffa dom och alla andra roliga människor någon gång i vår. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback