Badmintonvinster

Idag spelade jag badminton med Sigge, Micke och Leo. Härligt att vi dragit igång igen! Sigge försov sig så vi började spela singel. Jag vann båda mina singelmatcher och sen drog vi igång dubbel också. Vann 3 av 4, så sammanlagt vann jag 5/6 matcher. Inte dumt alls! :)

Men jobbigt var det. Å så trötta vi var mot slutet! Sigge slog mig på armen och smashade mig i bakhuvudet.. Blää! =P



I torsdags hade jag min första lab i Serveradministration i Lokala Nätverk. Vi skulle progga script i Visual Basic. Phew! Jag har ingen labkamrat i den här kursen så det var ju bara att sätta sig ner och försöka lista ut hur man skulle göra. Efter fyra timmar hade jag bara lite kvar och då såg jag typ i kors. Två okända grabbar satt bredvid mig och vi började hjälpas åt och en av dom, Olof, hjälpte mig med det sista jag hade kvar sen.

Det visade sig att han precis hade flyttat hit till Stockholm från Blekinge. Trevligt! Eftersom att det var pubkväll så frågade jag om han ville komma med och han stannade i flera timmar! :) Trevlig kotte...



Igår flyttade Nina och Roy, Stefan, Victor, jag och hennes familj hjälpte till. Vi var snabba och effektiva. Tog oss 1½ timme att flytta ut grejjerna till bilarna, en halvtimme att äta pizza och 50 minuter att lasta in allt i lägenheten. Men jobbigt var det. Efteråt hyrde jag å Roy film så satt vi i hennes nya lägenhet och åt chips och tittade på Eurotrip! Meganice! Nu ska Nina och jag till IKEA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback