Matförgiftning

Här kom Nina och jag glada till Monk's café i måndags för ett härligt reunion (vi hade säkert inte setts på en hel vecka =) ) med musslor och öl. Och vi hade såå trevligt! Drack god öl och åt 1kg musslor i hummersås var. Men bland dom goda små musslorna fanns gigantiska! Dom som täckte hela musselskalet. Wow, tänkte vi! Men ack så vi bedrog oss. Dom stora musslorna var slemmiga och äckliga.. Och förmodligen inte bra att äta. Well, inte tänkte vi på det mer när vi satt och drack öl, snackade skit och retades med vår servitör. Alltid lika kul när Nina och jag är ute.

Tja, det var ju måndag så vi åkte hem ganska tidigt. Dagen efter ringde Nina mig och sa att hon mådde jättedåligt, men tvingat sig själv att vara på jobbet. Hon nämnde musslorna och jag tyckte det verkade rimligt. Själv kände jag inte av något speciellt den dagen. Men på natten när jag skulle lägga mig fick jag skitont i magen. Så ont att jag funderade på att ta en panodil, men att ta tabletter för magont är väl inte smart? Hursomhelst så sket jag i det och lyckades somna.

Vaknade igår och mådde helt värdelöst. Nina ringde mig och frågade hur jag mådde och jag berättade hur illa jag mådde. Hon själv mådde bättre. Det lustiga var att efter jag legat i min säng och tittat på Hälsoresan med Lasse Åberg, så mådde jag ännu sämre. Bestämde mig för att inte ligga ner mer. Så jag satt och spelade World of Warcraft och fick ta pauser då och då. Urk. På kvällen ringde Nina: "Dåliga nyheter. Det blir sämre. Ta fram en hink."

Ihhh!! Men jag klarade mig från det i alla fall och nu verkar alla dåliga musslorna vara borta.. Thanks god for that. Funderar på att rapportera det här till Monk's café. Nu är jag sur för jag såg verkligen fram emot min Fisk och skaljdjursvecka, men den där firren på Melanders ikväll verkar inte riktigt lika lockande längre.. *suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback