Studenter

Studenter är äckliga, odrägliga och fräcka.. Men samtidigt är dom de bästa människorna i vårt land.

Nu tänker jag på hur studentköket ser ut i plugget. Ofta proppar det igen av gamla matrester och på något sätt så försvinner det bestick hela tiden. Men studenterna verkar ändå inte förstå att det är de själva som missunnas. Det är dom som står i skiten.

Jag tänker även på vissa studentfester som är allmänt sjuka.

Men jag tänker också på hur kul man kan ha med studenter utan att egentligen göra något. När Leo under 9-rasten på en föreläsning står i puben och drar dåliga skämt och vi andra bara viker oss av skratt, då är det inte längre lika jobbigt att vara uppe så tidigt. Jag måste bara dra skämtet:

"Nu vet jag varför det är blindskrift över siffrorna på knapparna i hissen. Det är för dom som inte kan C. Och jag kan inte C för jag läser ju Java."

Såå låg! Han är bra på sådant. :)

Snällaste vännerna har man fått på KTH i alla fall. Utan tvekan. Men det är ju inte direkt min vän som just nu 5 minuter innan jag kom till min tvättid, fyllde en av mina maskiner.. Jag hatar att tvätta, och det hjälper inte när människor är dumma i huvudet som inte orkar vänta på sin egen tvättid.

Jag är trött. Ikväll ska jag baka pepparkakor, dricka glögg och softa med Barba. Alldeles lagom en fredagskväll dagen innan jul. Long time no see, vännen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback