En kenyan

Efter en trevlig kväll hos Barba med pepparkakor, glögg, grolsch och WoW-snack, så hann jag med rätt tåg hem. Bara det att den tunnelbanan stannade för länge i Alvik så jag missade min nästa t-bana. 27 minuter på Fridhemsplan. Tur att man hade sin bok.

Vid Hallonbergen stiger det på ett fyllo som sätter sig snett emot mig. Sure, jag bryr mig inte. Jag hade min bok så mig störde han inte. Han försökte däremot procka på en kille som satt på andra sätet cigaretter å crap. Hmmm? Vi fick ögonkontakt och log.

Inne på Kistas tunnelbanestation möts man av anblicken av massa ambulanspersonal och poliser. En människa ligger på golvet, mer än så ser jag inte. Vill ju inte vara den nyfikna jobbiga människan som ställer frågor så jag gick vidare. Efter gallerian börjar killen från tunnelbanan prata med mig och han är ruggigt lik min guide John från Kilimanjaro när han log.

Sure tänkte jag och började svara och det visade sig att han kom från Kenya! Omg så intressant :D Han var tydligen student och bodde i samma område som jag. Berättade givetvis om mina afrikaäventyr och vi diskuterade tåget från Mombasa till Nairobi. :) Även allmänt snack om vädret och sådär. Lite skamsen kände jag mig när jag halkade runt på isen medan han hade riktiga kängor och kunde gå utan problem! Det borde vara tvärtom. :)

Riktigt trevlig kenyan det där. Lika social som afrikaner men inte alls som dom är i övrigt. Jag blev så glad! Afrikaner är helt underbara människor. Vi svenskar har mycket att lära oss av dom.

God Jul, btw :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback